Yangarra - Reisverslag uit Kangarilla, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu Yangarra - Reisverslag uit Kangarilla, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu

Yangarra

Blijf op de hoogte en volg Sharinda

04 Februari 2013 | Australië, Kangarilla

Nadat we elkaar gedag gezegd hebben in Launceston, ben ik van daaruit alleen verder gegaan. Ik heb er een nachtje doorgebracht in het Arthouse hostel, gevestigd in een oud gebouw met zo een oma inrichting van bijna 100 jaar terug, maar erg leuk en gezellig. Van daaruit heb ik de bus genomen naar Devonport. In Devonport had ik alle tijd voor ik op de ferry moest. Ik heb wat te eten gekocht en ben neergestreken in het park om te genieten van de zon en om mijn boek uit te lezen. Aan het eind van de middag ging ik aan boord van de 'Spirit of Tasmania‘ die me naar Melbourne zou brengen. Ik had een bed geboekt in een 4p cabin, en toen ik aan kwam was er nog niemand. En zo bleek later zou er ook niemand meer bij komen :) Na een douche genomen te hebben nog voor de boot vertrok, heb ik vanaf uit buitendek gekeken hoe we Tasmanie verlieten. Heel mooi om vanaf de zee terug te kijken op het land. Alles was super geregeld op de boot, zo ook het eten. Er waren een aantal restaurants aan boord, evenals een bioscoop, casino, touristinfo en natuurlijk een souvenierschop. Na het eten mijn regenjas aangetrokken en het weer getrotseerd om vanaf het buiten dek te genieten van de maan. Wat is die mooi zo op open zee!! Heerlijk een poosje uitgewaaid en genoten van het op zee zijn. Normaal gesproken ben ik niet zo een held op zee en word ik snel zee ziek, maar gelukkig heb ik er deze reis helemaal geen last van gehad. Ik heb zelfs heerlijk geslapen die nacht. Na een goed ontbijten om 6:30 in de ochtend de boot af. Terug in Melbourne!!! Jammer genoeg geen tijd om de stad in te gaan, want ik moest op weg naar het vliegveld. Ik had eerder geprobeerd een vlucht naar Adelaide te boeken via internet, maar iets ging er fout en ik wist dus niet of ik wel en geen boeking had. Op de luchthaven bleek dat er dus geen boeking was, maar ze konden me wel op de eerste de beste vlucht boeken en dat was die zelfde dag om 17:20. Gelukkig had ik nog een boek bij me, en dat maakte het lange wachten wat aangenamer. Net voor ik in wilde gaan checken was er ineen paniek in de incheck hal, brandweermannen kwamen naar binnen gerend, en het personeel begon ons te evacueren. Jeetje, wat nu weer?? Gelukkig bleek het na 20 minuten loos alarm, en bijna 2 uur later zat ik dan in het vliegtuig opweg naar Adelaide. Opweg naar nieuw avontuur en een nieuwe wwoof plek. In Adelaide werd ik opgehaald door mijn nieuwe wwoof host : Peter. Hij kwam met een giga chevrolet pick up van slechts 2 weken oud,, dat was wel ff wat anders dan de hyundai van de afgelopen anderhalve week. Peter is echt een super aardige vent, met een giga liefde voor al zijn dieren. 13 paarden zijn er hier. 6 van hem en de rest is in training bij of in eigendom van Wayne. Hij gebruikt de farm om paarden te te beleren en te trainen en het is echt fascinerend om hem bezig te zien en te zien hoe geduldig en rustig hij is en tevens heel duidelijk en streng. Ze werken hier veel met natural horsemanship en de paarden zijn allemaal western beleerd en worden gebruikt voor het werk met koeien. Super gaaf om te zien als ze met de koeien trainen! Aankomend weekend gaan we met 2 paarden naar een groote horse show een paar uur verder op. We gaan dan een nachtje over en ik ben echt heel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat! Tevens is er hier een wijngaard en niet zomaar eentje, het is de hoofdmood van deze farm. Al het ander is maar hobby zoals peter dat zegt. De wijngaarden zijn prachtig en de wijnen die ze hier produceren erg lekker!
Ik ben hier samen met een duits meisje Jo, en dat is erg gezellig! In de ochtend beginnen we rond 7 uur met de paarden voeren en hun dekens wisselen. Jaja, zelfs hier staan ze met dekens op, omdat 18 -20 graden toch best nog koud is snachts en ochtends.. Ongeloofelijk, ik ga ochtends in mijn korte broek naar buiten terwijl peter op zijn uggs en in zijn winterjas naar buiten komt, haha! Na het voeren mesten we de stallen van de jongen paarden uit die snachts naar binnen gaan. Daarna doen we allerlei dingen in en rondom stal zoals waterbakken schoonmaken, een klein beetje fencing, de boel netjes houden en Wayne eventueel helpen als dat nodig is. En vooral ook veel kijken naar Wayne als hij bezig is met de paarden. Peter rijd zelf ook en als hij klaar is met zijn training dan neem ik Katie (zijn paardje) mee voor een rondje door de wijngaard om weer op adem te komen. Op mijn eerste dag hier zijn we schapen wezen vangen,, jeetje nooit geweten dat schapen zoo sterk zijn, 2 volwassen kerels op dat schaap en nog weten omhoog te komen.. Beetje jammer dat het loopbruggetje wat ze gebruiken om de schapen overheen te laten lopen de trailer in, boven op mijn voet viel en dat ik erna 1,5 dag met mijn voet omhoog of met mijn voet in ijswater heb gezeten en niet veel kon doen. Mijn voetje is nu nog steeds een beetje blauw/paars maar ik kan weer lopen! :) Elke dag zijn er weer ander mensen over de vloer hier, allemaal stuk voor stuk super aardige mensen die het allemaal geweldig vinden om van alles van je te willens weten en je ook van alles vertellen over zichzelf en de omgeving. En allemaal hebben ze wel wat met wijn :P Ik vind het sowieso helemaal geweldig dat ik ook hier weer echt als „part of de family’’ gezien word, dat ze alles met je willen delen, dat ik alles kan gebruiken en dat ik me ook hier weer echt thuis voel.

Na de horse show vlieg ik hoogstwaarschijnlijk naar Alice Springs, waar ik dan de volgende dag begin aan een 11 daagse tour die een aantal dagen in de omgeving van Alice Springs rond gaat en natuurlijk een sunset bij Uluru heeft! Via Adelaide gaat de tour terug naar Melbourne. De tour is inclusief allerlei bezienswaardigheden, geweldige slaapplaatsen, hiking en de Great Ocean Road. Zo heb ik bijna alles wat ik nog wilde doen in een. Jammer genoeg heb ik niet genoeg tijd om nog richting Perth te gaan, maar ik ben er zeker van dat deze tour ook een super ervaring word! Na de tour blijf ik nog een paar dagen in Melbourne, er is nog zoveel daar wat ik niet gezien heb en die stad heeft zo een aantrekkingskracht! Daarna ga ik terug naar Sydney waar ik de laatste dagen ga logeren bij Angelina. Een vriendin van de familie van Edwins kant.

Ik heb super veel zin in de komende laatste weken, al gaan ze veeeel te snel voorbij!! Ik zou hier gemakkelijk nog veel langer kunnen blijven het is echt een geweldig land, met geweldige mensen en een geweldige manier van leven!

Dikke kussen!!!

• 04 Februari 2013 - 19:57

Oeps er ging iets mis.
    wilma

• 04 Februari 2013 - 21:05

Edwin:

He sjaa wat een verhaal als je de horeca beu bent kan je in ieder geval of paarden gaan trainen voor western of schrijfster worden. Ben blij dat je zoveel leuks meemaakt en doet . Veel plezier nog en hoop dat je laatste weken net zo super worden als deze. O ja en vergeet de laatste weken geen cadeautjes en souveniers te kopen he

• 04 Februari 2013 - 21:20

Petra:

He Sha, geweldig om te lezen dat je het zo super naar je zin hebt, als het kon zou ik zelf zo ook gaan maar is helaas nu niet haalbaar. Wat je daar leert met de paarden kun je straks thuis ook goed gebruiken, maar aan thuis moet je nog maar niet te veel denken eerst nog een verassende rondreis en Melbourne. neem het er nog maar van de laatste weken en geniet met volle teugen. xx mama

• 05 Februari 2013 - 13:54

Opa:

Hoi Sharinda wat is het weer een leuk verslag, je houdt ons 'wel uitgebreidt op de hoogte. Je geniet met volle teugen van alles,het land en de gastvryheid van de mensen.Schapen vangen is geloof ik niet jou ding,je kwam er maar beschadigd vanaf maar met wat ys het vlug opgelost.Het einde van het sprookje komt zoetjes aan in zicht,het gaat allemaal ook zo vlug.Nog bedankt voor je kaartje dat we 25.o1 mochten ontvangen,en we zien uit naar je volgende belefenissen.groetjes en dikkekus van oma en opa.

• 09 Februari 2013 - 10:19

Katrie Ars:

Sharinda
    Ik weet hoe mooi Autralie is
    De Angelina [ mijn dochter ] de groeten en geniet nog veel
    van de dagen die nog komen
    Groetjes Katrien Ars

• 09 Februari 2013 - 19:03

Oma De Kooning:

SHARINDA Wat een mooi verslag weer vertelt echt een spanend avondtuur knap als je bij Angelina bent of je haar dan de gr wil doen van der TANTE PAULA sarina nog veel plezier en goede reis verder gr Oma de Kooning