We zijn der weer!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu We zijn der weer!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu

We zijn der weer!!!

Blijf op de hoogte en volg Sharinda

30 Januari 2014 | Australië, Perth

OOHYEAH!! we zijn der weer.. Alweer bijna een week en wat voelt het heerlijk om weer terug te zijn. Na die veel te lange vlucht hebben we besloten om in Perth te blijven en niet door te vliegen naar Sydney zoals eigenlijk de bedoeling was. Sydney hebben we allebei al gezien en Perth is een mooi begin voor de roadtrip die we graag willen gaan maken. Bovendien waren we het vliegen ook meer dan zat en hadden we echt geen zin meer om nog eens 5 uur in dat vliegtuig te zitten!!

De eerste paar dagen int centrum van Perth doorgebracht in... jawel, een hostel ofcourse!! 8 persoons dorm a.u.b. GEZELLIG!! Serieus,, nu kan ik enorm veel bende maken, maar die kerels op die kamer daar kunnen nog geen 20 vrouwen tegen op!! Hehe, ach thoort erbij eej! We vielen trouwens wel ff mooi met ons neusje in de boter, want het fringe festival was aan de gang. Een aantal verschillende plekken in de stad waren ingericht met verschillende tenten en zaaltjes waar je naar een toneel of cabaret voorstelling kon kijken. Leuk! Ook was het Zondag Australian Day. Soort van australische koningendag, maar dan natuurlijk wel een beetje grooter aangepakt. We hebben de middag in het park langs de Swan river gespendeerd. Motrcross, paardenssport, eten, drinken er was vanalles te doen. Tgaafste waren wel de stuntvliegtuigjes die boven de Swan river aan het stunten waren:)

Maandag hebben we een auto gekocht,, toch iets sneller dan verwacht. We hadden een smsje gestuurd naar iemand die zijn auto te koop aanbood en binnen een uur stond die voort hostel en nog geen uur later was tie van ons... Jawel, een Ford Falcon,, mooi rood, nieuwe bandjes en de airco werkt als een vrieskist!! Okeej,, de motor prutelt een beetje,, en ja hij moet morgen dus eerst nog voor een beurtje,, en nee miss hadden we niet de eerste de beste auto moeten kopen,, maar we wilden zo graag gaan touren en dat Nepalneesje klonk zo overtuigend over de auto dat we overstag gingen!!

Woensdag zijn we ermee op pad gegaan en we hebben zo ongeveer de hele dag gespendeerd om zo goedkoop mogelijk een campeer uitrusting bij elkaar te sprokkelen. En,, dat is gelukt. Salvation store,, Good Sammy's en Vinnies ( allemaal 2ehands winkels) geplunderd en nu zijn we de gelukkig eigenaren van een berg fantastisch bij elkaar passende spullen.. DUS NIET!! Maar het werkt, we zijn er stik blij mee en tkost bijna niks!! We zijn niet voor niks backpackers,, we moeten een beetje op de kleintjes letten ( Lukt nog niet echt!!)!

Omdat we vrijdag nog een afspraak hebben in de garage, verblijven we dus nu nog op een caming in de buurt daarvan, en dan gaat zaterdag de echte reis beginnen!! Eerste doel is Exmouth, daarna Broome en dan via Darwin door het binnenland naar de farm waar Remy gewerkt heeft in Barcaldine (paar uur buiten brisbane). Alhoewel,, het echte eerste doel is de auto zonder al te veel kosten betrouwbaar genoeg krijgen om er zo een eind mee te touren! Jullie gaan er van horen!!

Dikke kussen en de lieve groetjes!!

• 31 Januari 2014 - 08:13

Ma Ria:

hoi lieve globetrotters
    'k bin stik jaloers op jullie.
    heel veel plezier daar
    kus ma

• 03 Februari 2014 - 13:10

Petra:

HoiHoi, en al een nieuwe auto gekocht en on the road again, hoop het wel, zeker als je op de kleintjes moet letten. xx

• 04 Februari 2014 - 14:47

Amy:

gaaaaf joh! veel plezier daaro :)
    xX Amy

• 06 Februari 2014 - 14:01

Marianne:

Ooooh lekker hoor!!! Heel veel plezier....... ik wil ook!!! )-;

• 07 Februari 2014 - 23:13

Jannie Tybout:

Ik geniet van je verhalen en ik bewonder je
    Ik denk heel vaak aan je,ik weet wel waarom ,jij doet waar menig mens (ook ik)jaloers op zou zijn
    Geniet het leven is kort
    Liefs Jannie

• 07 Februari 2014 - 23:43

Jannie:

Hoe weet ik nu of jij dit ziet?

• 08 Februari 2014 - 11:12

Sharinda Van Zweden:

Thnx voor de reacties allemaal!! Zodra ik weer wifi heb dan doe ik weer een verslagje.. er is immers weer genoeg te vrtellen!!

Hey jannie.. leuk dat je me gevonden hebt op t internet!! Ik geniet met volle teugen en er is zo eel te beleven gier :) ik keijg een berichtje zodra er iemand reageert hier.. en als het goed is krijg jij ook een berichtje nu ik hier weer reageer;) het duurt soms wel eens een paar dagen voor ik weer op internet kan!!

• 14 Februari 2014 - 12:17

Chris Koeman:

hoi wereld reizigers als we de verslagen zo lezen genieten je beiden met volle teugen. oma is geopereerd en alles is perfect verlopen.