Tasmanie. - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu Tasmanie. - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu

Tasmanie.

Blijf op de hoogte en volg Sharinda

24 Januari 2013 | Australië, Bicheno

Hallo allemaal!!
Alweer een poosje geleden dat ik een verhaaltje gedaan heb.. maar nu heb ik eindelijk weer eventjes de beschikking over een laptop en internet! Er is een hoop gebeurd en ik ga proberen het zo kort mogelijk te houden. We zijn een paar dagen in Melbourne geweest en wat een heerlijke stad is dat! Niet al die hoge drukke gebouwen zoals in Sydney, veel leuke oudere geveltjes en gebouwen en hele leuke mensen. Elke ochtend is er de groote gezellige markt, veel verse groenten, fruit, vis en vlees. En daarnaast ook allemaal gezellige kramen met souveniers, niet de standard dingen, maar echte mooie dingen. Op woensdag avond is ere en foodmarkt en kun je er gerechten van over de hele wereld eten, en dat heb ik gedaan ofcourse!! Wat een drukte, maar zo gezellig en heerlijk eten! Na Melbourne zijn we naar Hobart (Tasmanie) gevlogen. De eerste week hebben we gewwoofd op Bruni Island. Prachtig eiland, met maar 550 inwoners, en niet al te veel touristen, helemaal niet op de plek waar wij zaten: Claudy Bay. Prachtige baai, super strand en wat een natuur. De wwoof plek zelf was niet echt mijn ding, maar dat lag meer aan de wwoof host dan aan het eiland. Het werk wat we er deden was vooral in de groentetuin en dat was prima werk. Ik heb er heerlijk in een met vuur warm gestookt buiten badje gelegen, hij heft ons mee genomen voor een lesje surfen. Dat is nog knap lasting, maar super leuk om te doen!! een van de buren heft ons meegenomen voor een zonsondergang de berg op,, echt zoo gaaf alsof je helemaal alleen op de wereld bent daar. TOP! Op onze laatste wwoof dag hebben we een auto gekocht van de buren, een Hyundai lantra, e, echt nog een prima auto. Sinds toen zijn we heel bruni over getourd en met de ferry terug gegaan naar tassie. We proberen zoveel mogelijk op de free campings te camperen. Er is geen electrischiteit, warm water en douches daar, maar het zijn wel vaak de mooiste plekjes!! Om de 2/3 dagen doen we dan een nachtje op een betaalde camping om te douchen enzo, en dat is echt een heerlijke luxe dan!! We hebben een nachtje in het Tasman national park door gebracht en 2 nachtjes in het Frecynet national park.. hele mooie plekjes om te camperen. In het laatste park hebben we nog een wandeltocht van een paar uur gedaan. We zijn naar de wineglass bay gelopen, en zoals de naam al doet vermoeden lijkt die bay indd op een wijnglas! Voor de rest zijn in heel veel leuke en gezellige kline dorpjes geweest en hebben we vooral heerlijk getourd in de auto. In Hobart zijn we nog naar de Salamanca market geweest, ook weer zo een gezellige markt met oude boeken, oude muziek, live muziek, straat artiesten en kramen met heerlijk eten. Op dit moment zijn we in Bicheno op een ‘luxe’camping. Jammer genoeg loopt de verstandhouding tussen ons allemaal om verschillende redenen niet zo zoals we graag zouden willen. Dat heeft mij doen besluiten om vanaf St. Hellens (waar we morgen naar toe gaan) alleen verder te reizen. Ik neem daar de bus naar Launceston, een grotere stad waar van alles te doen is, van daaruit neem ik de bus naar Devonport en dan de ferry terug naar Melbourne. Vanuit Melbourne reis ik Naar Adelaide, waar ik vanaf 2 of 3 februari ga wwoofen op een farm waar ze koeien, schapen, paarden en een wijngaard hebben. Ze zochten vooral wwoofers voor het paarden gedeelte, dus dat is helemaal super voor mij ☺ en daarna zie ik wel weer verder. Dat is dus weer een heel ander avontuur zo alleen, maar ik heb er echt ontzettend veel zin in. En ik ben er van vertuigd dqt het een geweldige ervaring gaat worden!!

Zoo, nu is iedereen weer op de hoogte!! Veel liefs, dike kussen en knuffels en geniet van het heerlijke weer en het mooie witte landschap daar in Nederland!!

• 24 Januari 2013 - 12:54

Edwin:

He sjaa veel plezier nog op je nieuwe woof adres we volgen je en ik weet zeker dat je het daar super zal hebben je hebt de juiste beslissing genomen ben trots op je Xx

• 24 Januari 2013 - 14:02

Petra:

Hé Sja, het is inderdaad een verslag in vogelvlucht, maar wel heel leuk om te lezen. Je hebt gelukkig het verstandige en dappere besluit genomen om alleen verder te gaan. Vanaf nu kun je gaan doen waar je eigenlijk voor bent gekomen. Het wooff adres lijkt me helemaal iets voor jou (als je dan maar geen heimwee krijgt naar Jo en Steef).Geniet er van je hebt het verdiend.

• 24 Januari 2013 - 14:33

Inge:

He Sharin,

knappe en verstandige beslissing. Volg je hart en geniet van alle mooie dingen en plekjes! x

• 24 Januari 2013 - 16:29

Wilma De Jonge:

hoi Sharinda.

Na deze week kan het alleen maar beter moet je maar denken.
    En wij weten dat jij dit ook best alleen kan, geniet van alles en hou ons op de hoogte.
    Het was fijn om weer een reisverslag te lezen zo blijven we een beetje bij en reizen we met je mee.
    Veel plezier op je volgende wooff adres.

groetjes en een dikke kus wilma

• 24 Januari 2013 - 21:07

Oma De Kooning:

SHARINDA leuk om weer iets van je lezen wat je daar zo allemaal doet wat een ervaaring enstoer om dit te doen met toch al een moeilijke beslining voor jou knap hoor ik heb het een en ander van WILMA gehoord heel veel sterkte met je vedere ondernemening en hou je goed kijk uit naar je volgendeberichtje ook voor WESLIYE gr OMA de KOONING [hou je goed]

• 24 Januari 2013 - 21:31

Opa:

we hebben verlangend uitgekeken naar een nieuw verslag.de conclusie is dat op een kleine hapering na het vollop genieten is.en beslist zelfwat je zelfilt.WE

• 24 Januari 2013 - 22:03

0pa:

correctie er ging iets mis. sharinda het is opa weer op zyn best we hebben verlangend uitgekeken op een nieuw verslag,de conclusie is dan ook op een kleine hapering na het volop genieten is en beslist zelf wat je wilt. we zyn al benieuwd naar je volgende verslag. een dikke kus van opa en oma.

• 27 Januari 2013 - 17:01

Tant Ina:

ha sha jammer dat het zo gelopen is .stoer dat je alleen verder gaat we hopen dat je het erg naar je zin krijgt in de nieuwe woof. hier dooit het nu dus is het geen wit landschap meer, veel plezier verder, we kijken uit naar je volgende verslag. groetjes de koemannetjes uit het mooie Kruiningen.

• 28 Januari 2013 - 09:42

Tante Miranda:

Hoi Sharinda leuk om weer een berichtje van je te lezen.Als ik het zo lees valt er genoeg te zien en te be leven.Jammer dat je nu alleen verder moet reizen maar jouw kennende weet je er alleen ook wel iets moois van te maken.Veel plezier bij de paarden en geniet met volle teugen van jouw avontuur.Veel liefs en reisplezier toegewenst groetjes uit een op dit moment zonnig Krabbendijke van de van velzentjes.