Yangarra.. again!! - Reisverslag uit Kangarilla, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu Yangarra.. again!! - Reisverslag uit Kangarilla, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu

Yangarra.. again!!

Blijf op de hoogte en volg Sharinda

26 Februari 2014 | Australië, Kangarilla

Hey moettie,, Het is deze keer indd Remy zijn beurt om 10 kg zwaarder thuis te komen i.p.v. ik ;) haha,, neent het zal wel mee vallen!!

Ria, ik heb de papagaaien nog niet horen 'mupen' maar zodra het zover is dan zal ikt bewijs mee naar huis nemen!! :)

Na Ceduna, zijn we doorgereden naar Port lincoln waar we ons aller eerste nachtje op een echte FREE campsite hebben doorgebracht. Tot nu toe moesten we overal nog wel iets betalen,, maar deze was dus echt helemaal FREE :) Joehoee,, half Australie doorgereisd, maar we hebben er eentje,, zal denk ik ook de eningste blijven, want ze schijnen er toch niet zoveel te zijn hier,, ;) Ook hebben we een eenpits gasstelletje aangeschaft,, en dat is toch wel heel ideaal :) zeker als er niks anders is om eten op klaar te maken!!
Na Port Lincoln zijn we via Port Augusta Richting Adelaide gereden :) Onderweg zijn we nog op bezoek geweest bij een Zeeleeuwen kolonie.. we mochten er natuurlijk niet tussen lopen.. maar vanaf een klif met een soort van balkon eraan konden we ze bekijken. Toen we aankwamen dacht ik serieus dat ze allemaal dood waren.. ze liggen plat op dr buik op die rotsten en doen niks.. Maar na een poosje kwam er wat leven in de brouwerij nadat een jong luidruchtig opzoek was naar zijn moeder.. We waren daar meer heerlijk mt zen tweetjes ( je moet ook bijna 25 km over onverharde weg rijden voor je er bent,, dus erg druk is het er nooit) en we hebben er zomaar een poosje naar zitten kijken en genieten,, het is net een live movie!!,, erg grappige beesten! Op een fantastatische mooie plek weer :)

We hebben een nachtje in Glenelg gedaan, een plek dat ik nog kende van vorig jaar,, en Remy was er ook al eens eerder geweest. Er was een open mic bezig,, dat wil zeggen dat er een podium is met instrumenten en dat er dus heel veel mensen een liedje komen zingen, cabaret komen doen of een ander soort van optreden. Ze krijgen punten en aan het einde van de dag is er dus een winnaar en die mag verder naar de volgende ronde! Erg leuk.. lkkr druk en gezellig, fantastiche weertje dust... Jawel,, we hadden onszelf beloofd met valentijn lkkr uit eten te gaan, maar dat wast er nog niet echt van gekomen,, is ook budget technisch niet heel verantwoord.. maar hier in de gezellige drukte en tussen alle lkkr geuren van de restaurantjes zijn we toch gezwigd :) en het was HEERLIJK!!!!

Na Glenelg zijn we doorgereden naar Kangarilla, naar Yangarra,, Jaaa de wijnfarm met paarden waar ik vorig jaar 2 heerlijke weken heb gehad!! Hier zijn we nu alweer 2 nachtjes en morgen ochtend gaan we weer verder.. Maar wat fijn om hier weer te zijn... Heel apart om aan de andere kant van de wereld een plek te hebben die zoik goed ken, en waar alles eigenlijk heel gewoon is,, en waar we stik welkom zijn om te blijven zolang we willen en alles te gebruiken wat we nodig hebben. En waar we eindelijk weer ECHTE wijn kunnen drinken!! Die Goon (nepwijn)( die benk zo beu ondertussen! Kben ook heerlijk een eindje wezen rijden met Katie, het paardje van Peter:) We hebben een tourtje door de wijnmakerij gedaan en avonds kan ik lkkr tekeer gaan in de keuken:) Er zijn hier nog 2 andere wwoofers ( werken tegen kost en inwoning) en we zijn gister met zn allen naart strand geweest... Remy is nu de uitlaat van de auto proberen te fixen ( ze klinkt namelijk als een racewagen,, maar dat valt een beetje tegen zodra je het gas intrapt) en we gaan vanmiddag nog een tourtje door de buurt maken.

Morgen ochtend vertrekken we weer en gaan we richting Mount Gambier, op een farm daar werkt nog een bekende van Remy en die gaan we verassen met een bezoekje :) Waarschijnlijk blijven we daar ook een paar daagjes en daarna reizen we door richting Melbourne :)

Groetjes uit Aussiee!!!

• 26 Februari 2014 - 08:26

Ria:

Heerlijk jullie verhalen.
    Even geen tijd voor een lange reactie,wan kmo hou hin werkun tis noha druk bie de trouwjurkun in hoes.

knuffel ma Ria

• 26 Februari 2014 - 09:18

Edwin:

zeeleeuwen zijn net als ik als ik het zo lees

• 26 Februari 2014 - 10:34

Hellen:

Hoi sjaan en Rémy
    Het is weer heerlijk genieten van jullie verhalen.
    Blijf ze schrijven en nog heel veel plezier verder. Groetjes en veel liefs Hellen xx

• 27 Februari 2014 - 13:33

Petra:

goh jongens wat klinkt het het allemaal weer vervelend !!!!! he sja toch niet te veel van die echte wijn gedronken ?? Is afwassen Remy zijn taak ? houden zo. Alle gekheid op een stokje, geniet er van.
    xx moetti

• 06 Maart 2014 - 11:40

Opa:

na alle druktes hebben we eindelijk je verhaal gelezen fantastisch wat een belevenissen .om jaloers op te worden. 0ma zit inmiddels in ter Valcke voor revalidatie, ondanks haar handicap gaat het bijzonder goed. groetjes van opa en oma.