Al 11000 km gereden! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu Al 11000 km gereden! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu

Al 11000 km gereden!

Blijf op de hoogte en volg Sharinda

21 Maart 2014 | Australië, Byron Bay

Na een paar relaxte dagen bij Pete op de wijngaard, vol lkkr eten en wijn, zijn we door gereden naar Mount Gabier om daar Remy zijn oude baas op te zoeken! We hebben een paar dagen in Mount Gambier vertoeft, de blue lake gespot, die ook echt blauwer dan blauw is!! En tevens als de water voorraad van de stad dient. We zijn in een grot met ondergronds meer geweest en ook dat blijft heel gaaf! En natuurlijk hebben we ff koffie gedronken met Remy zijn oude baas!
Doordat we een poster gespot hadden over een rodeo dat weekend, en die bleek niet al te ver weg te zijn, belande we in Penola. Rodeo Time!! HiiiHaaa!! Zoo cool, de meeste cowboys probeerde het op een stier, anderen op een gezadeld paard en weer andere op een ongezadeld paard...Principe is voor alle 3 het zelfde,, 8 seconde blijven zitten met 1 hand in de lucht. Alhoewel ik toch een klein beetje sorry gevoel had voor de stieren en paarden, was het wel ontzettend gaaf om naar te kijken. Die cowboys hebben wel lef, en zijn in mijn ogen allemaal stik gestoord!! Die beesten maken sprongen, niet normaal gewoon, zijn blind voor waar de hekken staan en als je niet maakt dat je wegkomt nadat je eraf gelanceerd bent walsen ze nog ff over je heen ook! Die cowboys hebben waarschijnlijk allemaal een dollar tekentje voor hun ogen, want van het prijzengeld zouden we makkelijk nog een maandje of wat door Aussie kunnen blijven reizen!
Na de Rodeo zijn we aan de Great Ocean Road begonnen! Fantastisch mooi rijden over de slinger weggetjes direct langs de kust! We hebben een aantal mooie lookout punten aangedaan met allemaal prachtige uitzichten op de kustlijn en het water geweld! En... ze hebben er nog een andere attractie (eentje die ze eigenlijk wel achterwege mogen laten!) Het loop kriskras overal heen zonder op de omgeving te letten,, maken veel te veel en veel te snel geluid, lijken allemaal precies op elkaar, roepen constant 'Take Picture Take Picture' en komen nooit alleen,, juist ja.. Japannertjes!! Met honderden tegelijk!! Ik wil niet racistisch of wat dan ook klinken,, maar man man man,, je word er nie goed van ;) Afijn,, we hebben t overleefd :)
Op naar Kongwak!! Daar zit Sam op de koeienboerderij en die gaan we natuurlijk nog ff opzoeken voor hij naar huis vliegt om z'n mams te verassen!! We mochten heerlijk 2 nachtjes in een huis wat de familie nog niet gebruikte logeren. Wat een ruimte,, dan is ons tentje echt maar afzien ;) Lkkr burgertje gegeten en een paar( of toch een paar meer) biertjes en sterke verhalen verder was het tijd voor de jongens om te gaan melken, want ja dat moet om 6 uur ochtends! Ik lag heel verstandig al iets eerder op 1 oor en daar lag ik nog steeds toen de jongens een paar uur later uit gemolken waren ;) afijn, na het avond eten was iedereen weer een beetje het mannetje:) Volgende morgen Sam een goede reis gewenst en weer verder!! Twas gezellig, tot over 2 maandjes :)
Philip Island was de volgende stop, want daar racen ze met motors en dat moest ff gecheckt worden natuurlijk! Op naar het circuit en daar waren net Rossi, Pedrossa en Lorenzo een paar testrondjes aan doen met nieuwe banden! Hoppa,, een heeele happy krullenbol hier en natuurlijk stonden we in no time langs de baan. Nouja,, op een eindje van de baan maar we konden het mooi zien. En wat gaan die hard zeg!! Stiekem vond ik het zelf ook wel gaaf,, heb ze namelijk heel wat keren lang zien komen op de tv alsk bij men vader was,, en nu waren ze daar int eggiee ;) Heel gaaf die motoren, maar ze konden net niet tippen aan de 400 liter chocolade waterval in de chocoladefabriek eerder die dag, hahaha... oeeehh,, daar zou ik best eens ff onder willen staan ;) Maar t echte hoogtepunt van Philip Island was toch wel de pinguin parade die avond.. honderden kleine pinguintjes die in de schemer het water uitkwamen, over het strand waggelden en langs onze voeten opweg gingen naar hun huisjes!! Een turf hoog en zo schattig, sommige bolle buikjes ( vanwege dat ze in de rui waren) moesten elke meter ff rusten plat op der pookjes en dat is zoo doddig!! Een uur lang komen ze zo langs gewaggeld! HEBBE, HEBBE, HEBBE!! We hebben het nog ff overwoge, maar omdat ze hoogstwaarschijnlijk niet zo goed gedijen in ons mazdaatje, hebben we ze toch maar lkkr laten waggelen!!
Volgende morgen in San Remo naar het Pelikaan voeren wezen kijken. Groote beesten zijn dat eigenlijk joh! Een local voert ze elke ochtend om dezelfde tijd een beetje visresten, zodat ze de pelikanen populatie daar een beetje in de gaten kunnen houden, en wij (touristen!!) kunnen daar dan mooi ff van dichtbij naar die beesten kijken. Eigenlijk waren de Sting Rays die daar rond de jetty waren nog net ff iets gaver! Enorme platte vissen, die ik niet graag tegen zou komen alsk lkkr lag te poedelen!! ;)

Daarna begonnen aan de trip richting Sydney,, paar dagen opt gemakje doorgereden, en aan het strand gecampeerd. Beetje sportief geweest met ons beachtennis setje, kliedertje nat geregend, gelezen en niet te veel gedaan! Op een open middag bij een blacksmith wezen kijken, die voor ons nog even demonstreerde hoe je dat nou precies doet, aardige mensen die 11 jaar geleden vanuit zwitserland geemigreerd waren en hier nu een prachtig plekje hadden om te wonen en werken. We kregen nog een tasje vol heerlijke snoep tomaatjes en druiven mee voor onderweg! Lekker!!

Op een camping in Durras terecht gekomen waar we avonds aan het strand naar het onweer op zee hebben zitten kijken. Ongeloofelijk wat een geweld. Twas een heel eind weg, want we konden alleen de flitsen zien, maar heel mooi! Nadat Remy de volgende ochtend een praatje gemaakt had met de buurman en verteld had dat we een hengel bij de receptie gingen huren om ons geluk met vissen eens te beproeven, had hij zijn eigen hengels klaargemaakt en een zakje aas erbij gedaan zodat wij die konden gebruiken. Hij ging zelf een eindje verder surfen en had ze toch niet nodig! Aardige mensen die Aussies! Wie in Nederland leent zijn eigen spullen uit aan mensen die ze net 10 min kennen, terwijl ze zelf ergens anders zijn...?? Jammer genoeg was ons geluk ver te zoeken, maaar we zijn sindsdien wel visfan!! Zeker Remy,, ( mag ook wel als je van Yese komt natuurlijk!) Dust,, de eerste de beste 2e hands winkel opgezocht en een hengel aangeschaft! Rechtstreeks naar een jetty gereden en die hengel het water in! Helaas zijn die vissen veel te handig in brood van het haakje te eten zonder dat ze er zelf aan vast komen te zitten!! Kzou zelfs zweren dat die vissen ons gewoon uitlachten!! Stelletje amateurs zullen ze vast gedacht hebben ;) Maar tis Good Fun!! Helaas was onze hengel nog voor de zon onderging al overleden... en zijn we dus de volgende dag om onze tweede hengel gereden.. We gaan er een soort van gewoonte van maken,, 2 auto's..2 hengels.. ;)
Gecampeerd vlak onder Sydney, vroeg eruit, auto naar het vliegveld gereden en met de trein Sydney in!! Zodra we het Centraal station aflopen herkennen we allebei allerlei dingen,, Zo maf weer,, in een wereld stad aan de andere kant van de aardbol en we weten min of meer gewoon nog de weg!! Via paddy's market en darling harbour naar het opera house.. Die net als vorig jaar toch minder spectaculair was als dat je van te voren toch weer verwacht! Maar we zijn in Sydney dust we moesten er ff langs natuurlijk :) Ofcourse moesten er ff cakatoos gepest worden in de botanical gardens,, en door hydepark heen om een cidertje bij scruffy murphys.. dat was in no time een middagje Sydney. Super leuk, maar ze hebben geen camping int centrum,, dust we moesten er weer vandoor!! Jammer genoeg werd onze zoektocht naar een camping buiten Sydney, in een dorp genaamd Richmond, een teleurstelling. Voordat we Sydney eindelijk uitwaren met onze auto was het al bijna donker en waren alle campings al gesloten... toen we besloten om dan maar een hotel/motel of iets in die trant te doen, bleek alles nokkie vol te zitten i.v.m. een polo event! Leuke tak van de paarden sport.. maar ik kon ze op dat moment allemaal wel wat!! GRR! Dan maar hapje eten en in onze auto crashen op een parkeerplaats!! Maaar,, jaja,, tijdens het eten vonden we via internet toch nog een motel kamertje een dorp verder op! Fijn!!! Veel te duur natuurlijk,, maar een echt bed was toch ook wel weer eens lekker om in te slapen :)
Uitgeslapen, de volgende ochtend op de race course beland.. Veel kak, chique jurkjes en lachwekkende hoofdeksels, maar die zaten allemaal netjes in speciaal voor hun afgezette ruimtes! Wij konden lkkr opt gras direct naast de baan in het zonnetje genieten:) Heel gaaf als er 16 paarden op volle snelheid langs gedenderd komen!! Natuurlijk moesten we nog ff een wedje doen op een paard!! Het paard dat ik koos werd op een haar na 2de!! AAAHGGRRR!!! hehe.. toen we voor de 2e keer op een paard deden wedden werd het 8e en hebben we maar besloten om er mee te stoppen ;) Verstandig!!
Mooi plekje ergens langs een beekje aan het begin van de Blue Mountains opgezocht voor de nacht. Volgende ochtend doorgereden naar Katoomba naar het 'Scenic World' de plek om daarvanuit de Blue Mountains in te gaan met een treintje of kabelbaan. Leuk!! Maaaar,, waar we natuurlijk ff geen rekening mee gehouden hadden waren... Jaa juust!! Japannertjes,, jahoor,, ze waren er!! Allemaal!! En ze wilde weer 'TAKE PICTURE TAKE PICTURE' elke 5 meter!! oohyeah,,, heel leuk,, maar voorlopig hebben ons het ff gehad met die touristische atracties!! Hoe dan ook, de Blue Mountains waren mooi,, ookal dacht je soms dat je door een japanse theetuin liep ;) Afijn,, stop met dat gezeur, in de auto en opweg naar een volgende camping!
Mungo Brush Campsite, en die vergeten we noooit meer!! Net aangekomen, stoeltjes naast de auto,, lkkr broodje gesmeerd, praatje gemaakt met de buurman, lekker aan genieten van het uitzicht over het water en bezig met een zeiltje te spannen om wat schaduw te krijgen... Komt me er daar toch ineens een donkere lucht aan.. gaat het waaien,, niet zomaar waaien.. nee het zand van het strand waait ons om de oren,, takken waaien uit bomen en er komt een een muur van regen razendsnel onze kant op.. in tijd van 3 seconden alles in de auto gepropt inclusief onszelf. Het begint te regenen en er vallen takken boven op de auto.. snel de auto verzet.. weg van de bomen!! Een eindje voor ons waait er bijna een complete boom om, voortenten en luifels van caravans waaien met een noodgang dubbel over het dak en ondertussen zien we bijna niks vanwege de regen.. 15 minuten,, hooguit, langer heeft het niet geduurd.. de lucht word blauw, de wind is weg en de zon gaat weer schijnen.. maar wat een ravage!! Alles is kliedernat, overal liggen takken en spulletjes die even daarvoor nog bij een caravan stonden.. bijna geen enkele voortent is heel gebleven... en die aussies,, die vonden het wel ff een 'bit of fun'.. Machtig, nou ik kneep hem toch fftjes!! De rest van de dag en nacht is het, het meest peace volle plekje wat je je maar voor kan stellen! Ongeloofelijk.. Tropisch stormpje!
Port Macquarie is de volgende stop, en we camperen op dezelfde camping als waar ik vorig jaar ook een paar nachten heb vertoefd rond kerst:) Toen regende het, nu is het stralend weer! Toen hadden we 3 dolfijnen in het water achter de caming, nu wel 15 :) echt ze blijven zo leuk om naar te kijken!! We blijven lkkr een extra dagje om heerlijk in de zon te liggen en van het weer te genieten. En om te vissen!! en jawel,, 3!! 3 stuks vis gevangen die Remy!! Veel te klein om er een fatsoenlijk diner van te maken.. maar toch, wel 3 visjes gevangen!! Tgeeft iig moed op dat we er nog eens eentje vangen die we op kunnen eten :)
Ondertussen zijn we opt gemakje langs de kust omhoog getuft en zitten we nu in Byron Bay,, ontzetten hippie en surfers plekje en eigenlijk vallen we ontzettend uit de toon.. maar tis er wel stik gezellig :) Ook staat de auto op Gumtree ( aussie marktplaats) en hopen we die eigenlijk komende week te verkopen in Brisbane.. Tot die tijd blijven we een beetje onder Brisbane hangen. Daarna gaan we Richting de station waar Remy al eens gewerkt heeft, om nog ff een paar weekjes de handen uit de mauwen te steken:) De tickets terug naar huis zijn al geboekt,, we doen en tussen stop van bijna 3 weken in thailand en komen de 13e mei thuis. Mits ons vliegtuig niet zoek raakt,, we vliegen namelijk met Malaysian airlines;) ff duimen dus voor ons!!

See you!! Cheers!!

• 21 Maart 2014 - 08:43

Danyel:

Ooohhh! HEBBE HEBBE HEBBE! Please.... Neem een pinquin met zo'n dik pookje voor mij mee!! :D

• 21 Maart 2014 - 11:00

Amy:

ooooew! meer details over die chocolade fontein! :D jullie hebben echt wel een supergave reis, kben stikjaloers, haha:P wel jammer van die japannels, als er in de sahara 1 freettentje staat wordt dat waarschijnlijk gerund door zo,n kadootje XD

• 21 Maart 2014 - 17:19

Ria:

't sjonge.....'t sjonge .....'t jonge, wat een super mooie belevenissen allemaal.
    zeg, uh..... gaat dat straks weer wel lukken hier in dit kikkerlandje?, gewoon.... 's ochtend 's naar je werk en zo.
    Nou ja, in het weekend gaan jullie gewoon aan de kaaije zitten ,Sharinda met dr gitaar, want ondertussen kun je nu natuurlijk best een aardig riedeltje spelen, en Remy met zn hengel, dan komt dat vrijbuiters gevoel best wel terug hoor.
    Sharinda, ik weet wel dat je heeeeeeeeeel veel goede en bijzondere kwaliteiten hebt (heb ik vaak gehoord van een krullenbol) maar je bent ook een geweldige schrijfster ('k heb je verhaal nu al 3x gelezen en ik heb er nog geen genoeg van) dus mocht je uit gekokkereld zijn, dan kun je vast zo aan de slag als reisverslaggeefster , 't ja een akelige bijkomstigheid is in dat geval natuurlijk dat je veel zult moeten reizen. en als ik het zo lees, bevalt dat jullie helemaal niet.... ahum.
    hele dikke kus van mij voor jullie, en groeten van pa en geniet maar lekker van alle mooie dingen die jullie nog beleven. ma Ria

• 23 Maart 2014 - 09:18

Jannie:

Prachtig verslag
    Tot ziens jannie

• 01 April 2014 - 13:44

Inge:

Wat heerlijk om die verhalen te lezen! Zo heerlijk relaxed.. Geniet er nog van! Voor je het weet is het.. 13 mei!