De Tour. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu De Tour. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharinda Zweden - WaarBenJij.nu

De Tour.

Blijf op de hoogte en volg Sharinda

21 Februari 2013 | Australië, Adelaide

Heey allemaal!! Hier weer een berichtje :)
Ondertussen ben ik al over de halft van de tour en wat is het geweldig!!
Het afscheid nemen van peter en de farm viel me toch wel beetje zwaar... wat een gave plek was dat, had daar nog zoveel langer kunnen blijven! Maar vliegtuig en tour waren geboekt, dus woensdagochtend richting Alice Springs gevlogen. Op heb vliegtuig liep ik nog toch mijn 'lasso leraar' aan! hij vloog terug naar Pert om weer naar school te gaan! School... Hehe ik houd nog ff vakantie!
Alice springs was direct bij aankomst al zo anders dan langs de kust. Warm, droog, kaal en rood, overal rood zand. De warmte daar is ook gelijk heel anders daar, hartstikke plakkerig en zweterig. Smiddags even het Alice Springs zelf verkend, en aboriginals zoeken natuurlijk! Nou, dat was niet nodig,, overall zijn ze daar en ze zijn brutaal, ze stinken, maken constant ruzie en zijn strond bezopen... Tegenvaller! Volgende ochtend vroeg begon dan eindelijk de Tour! Opweg naar Uluru (na het nodige papierwerk) Onderweg nog een Kameel ritje gemaakt, dubbel gelegen van het lachen, die beesten lopen rustig naar het eind van die wei, maar rennen keihard terug en dan hobbel je er zowat af!!. Avonds de zonsondergang gezien op Uluru, toch wel heel gaaf om te zien hoe die constant van kleur veranderd vanwege de zon... Voor mij echt een hoogtepunt. Sommige vinden het maar gewoon een Rock, maar voor mij hoort dit toch wel echt bij Aussie. Snachts geslapen in een Swag.. Matrasje onder sterren! Het koelt nauwlijks af daar dus het zachte windje dat er buiten is, is erg fijn! Volgende ochtend natuurlijk veeel te vroeg op voor de zonsopgang op Uluru. Ook dat is weer een heel mooi kleurenspel! Daarna rond Uluri gehiked en natuurlijk eventjes aangeraakt! Uluru is stik heilig voor de abariginals dus je mag er niet op klimmen en van bepaalde stukken zelfs geen foto's maken. Ook zijn we bij Kata Tjuta geweest, de buurman van Uluru. Ook een prachtig gebergte waar we een stuk gehiked hebben. We hebben ook nog een rondleiding gehad van een vriendelijke aboriginal! Ze liet ons de plekken zien waar ze honderden jaren geleden langs trokken, waar de mannen sliepen, waar de vrouwen en kinderen sliepen. Ook liet ze ons muurschilderingen zien en vertelde erbij wat ze betkekende. Heel knap dat ze kunnen comuniceren aan de hand van die streepjes en stippen op die rots, ik snap er de ballen niet van! De manier waarop ze tellen is ook echt geniaal. 1..2..3.. MANY!! hahah,, ongeloofelijk! alles wat na 3 komt is many, of dat er nou 8 of 800 zijn!! Daarna doorgereden naar Kings Canyon. Weer zo een gebergte, maar heel anders dan de andere 2 en ook weer zoo mooi! Onderweg komen we trouwens niks anders tegen dan lege eindeloze uitzichten over de dessert! ongeloofelijk hoelang je hier kan rijden zonder ook maar iets tegen te komen! en wij in nederland maar puffen als we een keertje 2 uurtjes moeten reizen ;) Snachts weer in de Swag, en de volgende ochtend weer een lange hike over de Kings Canyon, met een hoop info over hoe de aboriginals overleefden op die berg. En na de hike,,, en helicoptervlucht gemaakt over de Canyon... Stik misselijk in dat ding natuurlijk, maaar zoo gaaf!! Daarna terug naar Alice Springs om van bus en reisleider te wisselen en richting Adelaide te vertrekken. We zijn in 4 dagen naar Adelaide gereden en op een aantal plekken gestopt. Zo zijn we gestopt in Cooper Pedy,, de Opal hoofdstad. dat zijn van die ontzettend dure stenen. Die graven ze hier op, en natuurlijk heb ik er een paar aangeschaft :) bijna iedereen hier leeft ondergronds of in een rots. Het word hier in de zomer gemakkelijk 50 graden ( wij hadden er 40) en in die rotsen word te temperatuur nooit hoger dan 22 graden. Wij hebben ook een nachtje ondergronds geslapen en wat was het heerlijk om weer eens een koele nacht te hebben! We zijn in de flinders Ranges geweest, weer een natuurgebied met veel gebergte, ook hier weer gehiked en heerlijk in het zwembad gedobberd van het resort wat daar gevestigd is :) Onderweg en in de natuurgebieden spotten we ontzettend veel kangaroos, emoes en zelfs een aantal van die giga roofvogels die op karkassen zitten te pikken! Op dit moment zijn we in Adelaide en hebben we de hele dag voor ons zelf. Gister avond met onze tourgroep op stap geweest, we zijn met zen 9e en tis stik gezellig. 4 nederlanders, 2 zwitserse en 3 canadezen. Ze gaan niet allemaal mee richting Melbourne maar er komen weer een hoop nieuwe mensen bij. Vanochtend de tram genomen naar Glenelg om Sam op te zoeken, die ik heb leren kenen op de wijnfarm. En om even heerlijk van het strand daar te genieten na een week hitte en droogte :) De temperatuur is hier trouwens ook weer heerlijk aangemaan, 28 tot 32 graden en een koel briesje :) Hier in de stad is een festival gaande op het moment met veel muziek, straat artiesten, cabaret en noem maar op dus daar gaat ik zo dalijk even buurten:) Morgen ochtend vroeg gaan we weer verder met de tour en dan doen we 3 dagen de Greet Ocean Road om weer in Melbourne uit te komen:)
Ik geniet nog steeds met volle teugen, blijf overal geweldige mensen ontmoeten en ik wil nog steeds NIET naar huis!!!

Dikke kussen en knuffels!!

• 21 Februari 2013 - 10:13

Edwin:

Hele belefenissen daar dan is het hier maar saai maar ja tis niet voor iedereen weggelegd zo een reis te maken . Ik snap dat je nog steeds niet naar huis wlit maar daar zijn ook geweldige mensen die je verhalen willen horen hoor . Veel plezier nog en we zien je begin maart wel met al je cadeaus

• 21 Februari 2013 - 12:36

Petra:

Hé sja leuk om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. maar ja aan alles komt een eind zo ook aan deze reis en zo slecht is het thuis nou ook weer niet daar hebben we ook overal zand, weliswaar wit, lopen er ook regelmatig oorspronkelijke bewoners zat en stinkend rond, er scharrelen allerlei beesten rond, een rock van paardemest waar je rond kunt hicken en bij een beetje goed weer kun je er zelfs ook snachts in de swaf en als klap op de vuurpijl kun je er ook zomaar iemand tegen komen die je al eens eerder hebt ontmoet. Wow wat een dorp zo gastvrij en iedereen zo vriendelijk kortom je zult je er vast weer snel helemaal thuis voelen (we doen ons best).
    Geniet van je laatste weekje. xx mama

• 21 Februari 2013 - 17:20

Edwin:

je moeder heeft niet in alles gelijk hoor en je weet wel in wat haha

• 22 Februari 2013 - 11:39

Opa:

HALLO SHARIDA. Oma en opa genieten met jou mee,wat is het fantastisch dat je zo geniet van de hoge dosis aan bezienswaardigheden en belefenissen.Je wilt eigenlijk nog niet terugkomen,maar aan alles komt een eind,geniet nog zoveel mogelijk van de verdere reis.Ook sinoutskerke is een klein australie,maar dan zonder strand en bergen misschien heeft EDJE daar wel een een oplossing voor.groetjes en een knuffel van oma en opa.

• 23 Februari 2013 - 14:52

Wilma De Jonge:

Hoi Sharind
    Wat een belefenissen onvoorstelbaar, en dan dat prachtige weer daar breng dat maar mee naar nederland. Hier is het vreselijk koud en we stoken we de kachel rood gloeiend.
    Heel fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt,en nog lang niet naar huis wil.
    Maar thuis komen is vast ook geweldig,in het prachtige sinoutskerke,gelegen in een mooi natuur gebied onder de rook van de gezellige stad Goes.(zo wat vin je van mij promotie praatje)
    Sharinda geniet van je laatste dagen vakantie,goede vlucht terug,en snel tot ziens.
    Groetjes van ons allemaal.
    Fam de Jonge uit het oh zo mooie SINOUTSKERKE

• 25 Februari 2013 - 19:24

Lucian:

he Sharinda, Wat heeft de wereld mooie plekjes en mooi mensen, vind je niet? Zeker nog geen zin om naar huis te komen? terwijl dit toch heel dicht bij komt...We hebben je via facebook en je reisverslagen helemaal kunnen volgen al had ik niet meegekregen dat je alleen verder was gereisd. Supergaaf om te ontdekken dat je dat ook gewoon kan toch, alleen aan de andere kant van de wereld je eigen boontjes doppen! Wil je de groetjes doen aan Angelina en Cheyenne? Oma had ook al gehoord van Angelina's moeder dat je daar langs gaat. Anne heeft besloten na de middelbare school je voorbeeld te volgen en er een jaartje tussenuit te gaan...Geniet nog van je dagen bij de Aussies. liefs, Lucian (en de rest)

• 27 Februari 2013 - 23:03

Ina Koeman:

Ha Sharinda, als ik zo je verhalen leest krijg ik direct zin om ook mijn koffers te pakken. ik heb verschilende Romans over Australie gelezen en die komen wel overeen met de verhalen van jou hoe Austalie is. Geniet nog met volle teugen van de laatste paar dagen en goede reis terug. De koemannetjes uit Kruiningen